Hoofdpagina

VERENIGING "MAARTEN TROMP"

Vereniging van oud-leerlingen en - leraren van de School voor Scheepswerktuigkundigen te Brielle en het
 Scheepvaart- en Transport College te Brielle. Opgericht, 30 januari 1981.
Secretariaat: A.A. Jansen, Lamoen 54, 3232 RE Brielle. E-mail:jansenaa@outlook.com

40-jarig Jubileum 2021

Donderdag 14 oktober 2021

Offerte aanvragen - Smaragd Partyschepen    Vaartocht met de Smaragd 1
Op 30 januari 2021 bestond de vereniging “Maarten Tromp”40 jaar en dat hadden we in het voorjaar willen vieren maar corona gooide roet in het eten.
Gelukkig ziet het er beter uit en zijn we allemaal ingeënt neem ik aan.

Het bestuur van de vereniging “Maarten Tromp” nodigt u hierbij uit voor een vaartocht met de Smaragd 1 naar Dordrecht waar we even de benen kunnen strekken.

De opstapplaats is Rotterdam-Heijplaat.

We kunnen terug kijken op een zeer geslaagde dag.

Hierbij een bijdrage van Hans van der Ster
40 JARIGE JUBILEUM VIERING SVS - BRIELLE

Op 30 januari 2021 bestond de vereniging “Maarten Tromp” 40 jaar.
De vereniging had dit graag in het voorjaar willen vieren, echter de coronapandemie gooide roet in het eten.
De vereniging van alle oud-leerlingen en - leraren van de voormalige School voor Scheepswerktuigkundigen (MSVS) te Brielle en tevens voor de oud-leerlingen en leraren van de opleiding Algemene Operationele Techniek (AOT) te Brielle.

Afgelopen donderdag kon dan ook de viering worden gehouden. Het bestuur had voor deze dag het prachtige partyschip Smaragd 1 afgehuurd om met de leden van de vereniging een prachtige tocht te maken.
Smaragd 1 - Smaragd Partyschepen
Vanaf de oude werf van de RDM in Rotterdam Heijplaat vertrok men richting Dordrecht.

Tijdens de reis,via de Nieuwe Maas, De Noord en de Merwede werden de leden op heerlijke broodjes getrakteerd.
In Dordracht haddende leden gelegenheid om een stadswandeling te maken onder leiding van een gids.

Hierna werd de terugreis via dezelfde rivieren gemaakt. Bij aankomst in Rotterdam voer de Smaragd 1 door diverse bekende havens, waarbij de grootste haven van Rotterdam, de Waalhaven, niet ontbrak.
Tijdens deze prachtige tocht konden de leden zich te goed doen aan een gevarieerd stamppot buffet met een dessert en koffie toe.
Een zeer geslaagde jubileum viering waarbij natuurlijk vele (sterke) verhalen werden verteld.
Bedankt bestuur en activiteitencommissie.

Hans van der Ster

Klik hier voor de foto's van deze mooie dag.
foto's gemaakt door Wout krispijn en Cor van der Schoor

Dag Programma
10.45 uur: Verzamelen op het parkeerterrein bij de RDM en lopen dan naar de steiger van de Waterbus waar de Smaragd 1 ons aan boord neemt.
11.15 uur Vertrek richting Dordrecht.
11.15-12.00 uur: Ontvangst met koffie en thee en gesorteerd gebak.
13.00 uur: Lunch van 2 belegde broodjes.
13.30 uur: Aankomst Dordrecht
15:30 uur: Het schip gaat weer vertrekken richting havens voor een rondvaart.
17.00 uur: Aan tafel voor een stamppotbuffet, daarna dessert en koffie/thee toe.
19.00 uur: Ontscheping RDM/Waterbus steiger.